بازگشت به صفحه قبل

دسترسی سریع

سئو چیست؟
(انواع حملات)امنيت شبكه هاي كامپيوتري
 Routing Metric Value چگونه محاسبه می شود ؟
انتقال شبکه از طریق سیم کشی برق ( پاورلاین )
 معرفی برخی از موتورهای بازی سازی اندروید
فیسبوک و گوگل، ارتباط زبانی بین دو سیستم هوش مصنوعی را کشف کردند
10 نکته که شما را به برنامه نویس حرفه ای جاوا اسکریپت تبدیل می کند
خود را روی اینترنت جستجو کنید!
بازیابی پسورد ویندوز 10
پروتکل مسیریابی OSPF
پروتکل مسیریابی RIP
پروتكل مسيريابي  IGRP
پروتکل  IS-IS
پروتکل   EIGRP
آموزش نحوه اتصال به شبکه دامین
آشنایی با انواع دوربین های مداربسته
آشنایی با پروتکل TCP/IP
اصول اولیه عیب یابی شبکه
نسل پنجم شبکه تلفن همراه
عکس برداری مبتنی بر لیدار
دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت و ب ام و
طراحی وب سایت
ایجاد راهنمای سبک طراحی وب
شناسایی لینک های خطرناک
فضای ابری چیست؟
محققان دلایل تفاوت مغزی بین دانش آموزان در سرعت یادگیری را دریافتند
ابزارهای جدید در توسعه دنیای مجازی
نحوه استفاده از اکشن در فتوشاپ

سئو چیست؟

سئو چيست؟
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلي چون SEO يا بهينه سازي موتور جستجو دارد که همگي آنها به يک معني مي باشند و مي توان آن را بصورت زير تعريف نمود:
 
سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.
 
سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.
 
سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
 
سئو سايت يا بهينه سازي سايت يکي از فعاليت هايي است که توسط کارسازنت انجام مي شود.
 
الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

سئو چيست

اوايل شروع سئو
در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.
 
با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.
 
يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.
 
همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.
 
اهداف سئو چيست ؟
هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.
 
بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
 
بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.
 
اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.
 
بطور کلي اهداف سئو را مي توان بصورت زير خلاصه نمود:
 
در بازديد وب سايت تاثير بسزايي دارد.
باعث ايجاد برند مي شود.
باعث افزايش ترافيک سايت خواهد شد.
باعث شده وب سايت در صفحه نتايج موتور جستجو از رتبه بهتري برخوردار شد.
باعث افزايش فروش محصولات خواهد شد.
بهترين ابزار براي تبليغات است.

سئو چيست

سئو درون صفحه چيست ؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.
 
سئو بيرون صفحه چيست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازي بيرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.
 
SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.
 
سئو کلاه - سفيد چيست ؟ (White Hat)
در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.
 
سئو کلاه - سياه چيست ؟ (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.
 
انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.
 
مقالات در زمينه بهينه سازي موتور جستجو
در زير به برخي از مقالات در زمينه بهينه سازي موتور جستجو اشاره شده است:
 
پژوهشي در استراتژي هاي بهينه سازي موتور جستجو براي توسعه وب سايت هاي بزرگ
در اين پژوهش محقق معتقد است که هنگامي که پياده سازي وب سايت به پايان مي رسد مشکلي که خيلي از شرکت ها با آن مواجه هستند اين مسئله است که نمي دانند که چگونه وب سايت خود را در اينترنت معرفي نمايد که بهترين روش براي معرفي وب سايت بهنيه سازي موتور جستجو است. در اين تحقيق بر اساس 77 معياري که از منابع مختلف و موتورهاي جستجو بررسي نموده است استراتژهاي بهينه سازي براي توسعه وب سايت را بصورت زير معرفي مي نمايد:
 
بهبود ساختار سايت
استراتژي کلمات کليدي
استراتژي URL
بهينه سازي کد
پردازش کردن متن
بهينه سازي لينک هاي ورودي
استراتژي نام دامنه و هاست
آناليز تکنيک هاي بهينه سازي موتور جستجو
اين پژوهش استراتژي بهينه سازي شرکت هاي گوگل و مايکروسافت را بررسي و توضيح داده است و موردي که جهت مطالعه و آناليز قرار داده است، استراتژي هاي مربوط به شرکت مايکروسافت است. مهمترين معيارها براي بهينه سازي موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:
 
اضافه کردن Allow يا DisAllow به نقشه سايت
اضافه کردن URL به نقشه سايت
اضافه کردن نقشه سايت به robots.txt
استفاده از ابزارهاي آناليز جهت crawl
بهينه سازي موتور جستجو جهت افزايش بهبود رويت وب سايت
در اين تحقيق محققين عواملي که در افزايش رتبه سايت تاثير دارند را به 3 سه بخش تقسيم بندي مي کنند:
شرکت هاي دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهاي جستجو يک پرس و جو را اجرا مي کنند سپس نتيجه آن در صفحه نتايج موتور جستجو نمايش داده مي شود.
وب مسترها و شرکت هاي بهينه سازي موتور جستجو: شرکت هايي که با استفاده از يکسري ابزار و مهارت ها تلاش مي کنند رتبه وب سايت ها را در صفحه نتايج موتور جستجو افزايش دهند
جستجو کنندگان در موتورهاي جستجو: افرادي هستند که در موتورهاي جستجو بدنبال يافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.
محققين معتقد هستند افرادي که فعاليت بهينه سازي را انجام مي دهند مي بايست از آخرين تغييرات الگوريتم ها ي موتورهاي جستجو مطلع باشند و عواملي که باعث مي شود ترافيک سايت افزايش پيدا نمايد را بخوبي بشناسند و همچنين از کلماتي که کاربران نهايي بدنبال آن مي گردند نيز آگاهي داشته باشند و بعبارتي ديگر مي بايست اطلاعات خود را در سه دسته بندي بالا هميشه بروز نگه دارند.
 
بهينه سازي موتور جستجو: مفاهيم آناليز فني
در اين تحقيق بر اساس يکسري مقالات، مطالعات و راهنمايي ها برخي از مفاهيم بهينه سازي موتور جستجو آورده شده است. محقيق معتقد هستند بهينه سازي موتور جستجو فرآيندي است که هيچ وقت تمام نمي شود و تکنيک هاي زيادي براي بهتر کردن رتبه سايت وجود دارد ولي پياده سازي همه آنها مشکل است. :
 
تکنيک هايي که در اين تحقيق براي بهينه سازي عنوان شده است عبارتند از:
 
افزايش لينک هاي خارجي
تغيير اسم فايل ها
لينک يک طرفه
کلمات کليدي
استفاده از Meta Tag
استفاده صحيح از عنوان
استفاده از robots.txt
بهينه سازي محتوا